DKC Grup, Türkiye’yi bir anda ceviz ile ilgili yeniliklerle tanıştırdı. Hatta bu yenilikler ülke sınırlarını aşarak, dünyadaki yerini de aldı.
DKC Grup, Türkiye’yi bir anda ceviz ile ilgili yeniliklerle tanıştırdı. Hatta bu yenilikler ülke sınırlarını aşarak, dünyadaki yerini de aldı. Yemeklik ceviz yağının keşfi aslında biraz da DKC Grup’un genel müdürü Ö. Faruk Gür’ün babasının alzheimer ve parkinson hastası olmasıyla ilgili. Gür, küçük yaşta ceviz yemenin bu iki hastalığa iyi geldiğini babasının tedavi sürecinde doktorlardan öğreniyor. Cevizin bu denli iyileştirici özelliğe sahip olması, sağlık sorunlarına karşı üstlendiği destekleyici rol Gür’ün bu ürünü merak etmesine yol açıyor. Ama o, belki de bu merakının sonucuna varmak için teşvik edici bir unsur bekliyor. Tam bu sırada Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nın “Ceviz Eylem Planı” gündeme geliyor. Söz konusu eylem planı ceviz alanında çok sayıda projenin hayat bulmasını sağlıyor. Fındıkta konuşturduğu araştırmacı yanını cevize devreden Gür, bulunduğu bölgedeki cevizin ticari alanda kullanılması ve ekonomiye katkı sağlaması için kolları sıvıyor.
Böylece geçtiğimiz yıl Türkiye’nin ilk entegre ceviz şirketi olan DKC Grup’un temelleri atılıyor. Yaklaşık 10 ay süren Ar-Ge çalışmalarının ardından Ö. Faruk Gür, bu yılın ilk ayında üretim için düğmeye basıyor. Ve ilk krokantlı ceviz kreması, ilk ceviz ezmesi ve ilk yemeklik ceviz yağı “Jaywis” üretilmeye başlanıyor.
Fatsa Organize Sanayi Bölgesi’nde 3 bin metrekarelik alana sahip fabrikalarında yıllık 1100 ton yemeklik ceviz yağı üretim kapasitesine sahip olduklarını anlatan DKC Grup Genel Müdürü Ö. Faruk Gür, “Dünyanın ilk entegre ceviz şirketi olarak, kabuklu ceviz kırma ile başlayan üretim faaliyetlerimizi ceviz krema, yemeklik ceviz yağı ve butik ceviz ürünleri ile sürdürüyoruz. Bu ürünleri dünyada ilk kez biz imal ettik. Ürettiğimiz Jaywis marka ceviz yağı oldukça sağlıklı ve tüm yemeklerde kullanılabiliyor. Dünyada bilinen en sağlıklı yağlardan. Hatta beyni besleyen tek yağ olduğu biliniyor. Birçok sağlık sorunun çözümüne de destek sunuyor. Ayrıca butik şeker ve çikolatalarımızı da ‘Lever Jack’ markası altında tüketicilerin beğenisine sunuyoruz” dedi.
“İlk ihracatı Ortadoğu’ya yaptık”“Dünyada cevizde ilkleri gerçekleştirdiğimiz için ‘Cevizin Adı Artık “Jaywis’ diyoruz” ifadelerini kullanan Gür, ihracat çalışmalarına odaklanacaklarının altını çizdi. Bu yılın ilk yarısında en az 13 ülkeyi ürünleri ile tanıştırmayı planladıklarına dikkat çeken Gür, “Bu yıl ilk ihracatımızı Ortadoğu’ya yaptık.
İlerleyen süreçte bu rakamı daha da artıracağız. Ayrıca bu yıl 13 milyon dolarlık ihracat hedefl iyoruz” diye konuştu. Fındığın bölge ekonomisine sunduğu katkının ilerleyen yıllarda ceviz için de geçerli olacağını düşündüğünü söyleyen Gür, “DKC Grup olarak açtığımız bu yolla, birçok firmaya örnek olacağız. Önümüzdeki dönemde fındık kadar cevizin de bölge ve ülke ekonomisine sağlayacağı katkıyı herkese ispat edeceğiz. Ayrıca gerçekleştirdiğimiz bu yatırımla bölgedeki ceviz yetiştiriciliğini de teşvik ediyoruz. Fındık, bal ve kivide belirli bir noktaya gelmiş olan Ordu’nun ceviz yetiştiriciliğinde de önemli noktalara geleceğine inanıyorum” değerlendirmesini yaptı.